Rehat...

















"Adham..lepas ni, abg bagi adham makan kismis minda dgn madu tau. Abg nak bg adham skolah tahfiz. Adham nti mesti belaja baik-baik. Jadi ustaz pastu tlg org. Jgn jadi macam abg, abg mls belajar. Nanti adham jadi ustaz ye? bw cahaya Ilahi pada hati-hati manusia....cuma satu jer adham tak leh lawan abg, abg lg encem dr adham..weeekk..hehe"

Terlihat emak tergelak. hehe.. seronok rasanya melapangkan masa begini dengan keluarga. Alhamdulillah, Allah SWT masih beri kesempatan untuk ana bersama keluarga. Need to be abg yg tegas..yg garang..huhu.

Sedikit demi sedikit, ana mula belajar apa itu pentarbiyyahan keluarga. Tanggungjawab yang berat. Inilah asas dari penglibatan kita dalam masyarakat. Masyarakat lihat siapa kita, kawan kita dan juga akhlak kita.

Iman itu tidak dapat diwarisi.. namun, pembentukan iman itu harus wujud sejak dari mula. Apa yang ana lihat adalah usaha pentarbiyyahan keluarga memerlukan usaha yang berterusan, disertai dengan rasa amanah pada perintah Allah dan juga rasa kasih sayang yang mendalam, dan jangan pernah putus asa.

Ana tidak perlu menjadi garang. Bentuk peribadi kita supaya dihormati sebagai seorang abang yang disayangi dan bertanggungjawab. Tauladan kita; Nabi Muhammad Rasulullah SAW.

Ya Allah.. berikan lah kekuatan pada keluarga ku untuk bergantung harap hanya pada Mu. Jauhkan kami dari maksiat dan seksa api neraka. Berikanlah Jannah Mu kepada kami. Jadikan kami beristiqomah pada jalan Mu. Redhai kami, Ya Allah....ameen (T-T)


Andai dapat ku bentuk..
rasa kasih dan sayangku padamu..
menjadi sebuah hadiah.
Pastinya..
itulah hadiah yang terbaik.
sepanjang umurmu.



==================================================

Nampaknya 27 mac - 1 april nih akan berlangsung lagi satu ekspo. Syukur ada dua org pembantu. Malas nak turun padang..hehe

******************
kebanyakan para sufi itu berdoa ; Ya Allah, Jadikan lah dunia ini terletak di tanganku, tapi bukan di dalam hatiku."

ahmad fikry berdoa sayu
Share/Bookmark

0 comments:

Katogeri



Dimanakah lagi 'kegelapan' pada jiwa yg mengenal Allah dan Rasul-Nya.

Powered by Blogger.