Just An Ordinary Person =)

Assalamu'alaikum..

Penjelasan yang mudah. Panggillah ana dengan apa-apa panggilan yg kalian suka, ana aminkan doa semuanya. Tapi jgn berlebih-lebih dalam layanan, kerna mungkin saja ana masih lagi bukan di tahap itu sepertinya seorang yang arif dan alim tentang agama. Kerana bimbang terbuai-buai terbiasa dengan watak kononnya arif dan alim. fitnah hati tu...

Sejak bila berkopiah?
~ Sejak tadika, sekolah, ipt dan insya Allah istiqomah. Memang sudah terbiasa berkopiah, dan selalu niat nak ikut sunnah tutup kepala..

Penampilan? ...mcm Ustaz la..
~Suka kurta (baju melepasi lutut). Pakai kemeja~rasa skema. Pakai tshirt~rasa sejuk. Lagipun memang mata ana sejuk memandang berpakaian gitu. Kemas, Bersih. Bak kata sorg kawan, sesuka hati la... (hak individu bagi ana). Dah banyak baju gitu, mak abah pun beli baju gitu, raya pun baju gitu.. Suka hati la.

Boleh jawab soalan agama..
~kena confident..so ana kelentong pun korang tak tahu. huhu. Tak adalah, sebenarnya banyak membaca dan banyak bertanya. Kalau ditanya boleh dijawab, ana jawab.. kalau ana tak tahu, ana takkan buat2 tahu.

Bahasa sopan, tak banyak merepek..
~Suka makan kerepek.. Bahasa yang paling agung adalah diam. Kan2? Pemalu sebenarnya nak tegur orang. Bila dah banyak terlibat dalam suasana masjid dan dakwah, maka percakapan sia2 dan merepek bukan lagi satu keperluan. (tanyalah rakan ym asyraf dgn nur, banyak nye bebelan ana..mereka pun bosan mendengar..kan?kan?)

Kesimpulannya, cuma taknak lebih2 sangat. Manusia biasa yang tidak lekang dari melakukan kesilapan dan bimbangkan fitnah. Takut2 nanti berjalan tak berpijak tanah. Nasihat dan ingatan untuk diri sendiri.

**ahmad fikry : Allah bersama ku dalam gembira dan sedihku. Kalian..marilah senyum denganku, bersahabat denganku..buatkan aku tertawa walau bersedih.



----------------------------------
Kerja Di Waktu Senggang.



Salam..

Duk menyibukkan diri dgn pelbagai aktiviti berfaedah. Selain sibuk berbekam, gunakan juga minat di waktu cuti dengan tiling, memasang mozek. Ini adalah hasil kerja ana sehari di sebuah warung makan. Sorg2 je blh buat kerja ni..

ahmad fikry : Ya Allah, sungguh Engkau memahami diriku. Kuatkanlah, kuatkanlah, kuatkanlah jiwaku..hindarkan diriku dari kepura-puraan. ameen..ameen..
Share/Bookmark

0 comments:



Dimanakah lagi 'kegelapan' pada jiwa yg mengenal Allah dan Rasul-Nya.
Powered by Blogger.