Rindu serindu rindunya....

***************************************************


















Salam..

Sejak akhir2 ni terbayang sahabat2 di melaka.
Rindu sungguh dengan suasana dkt sana.
Tak kira apa yang berlaku, tautan ukhwah sentiasa erat di sana. Tak pernah berseorangan dlm tempoh 24 jam.

tak kisah sama ada student ataupun org awam,sumenya ku rindu.

Sifu pertama, Haji Hazman.. terima kasih atas perhatian dgn 'latihan' yang pertama dalam ana melibatkan diri dengan usaha dakwah. Dalam kerinduan ni, teringat keprihatinan sifu yg betul2 memastikan ana betul2 fokus dlm menjadi da'ei yg istiqomah.

Pada din dgn wan,huhu..yang selalu tak jemu2 mengejutkan ana utk bgn tahajud dan subuh berjemaah walaupun berlainan blok hostel. Kerana kalian, Allah bagi ana taufik utk menjaga apa yang kalian usahakan..smge diberkati Allah ke atas kehidupan kalian.

Lokman my pren..huhu. Sekuliah, serumah, sekaki...orang yang istiqamah dalam menjaga sunat isyraq dan dhuha nya. yang malamnye bertilawah ayat2 lazim dan berusaha menghafal surah2 baru..yang mengajar bagaimana melilit serban.. teman shopping yang setia,hehe

Pada senior Muaz..yg berhati muda. Hehe..rindu deh nak main janggut mu muaz.. Teman muzakarah dan tempat rujuk yg senantiasa low profile. Apa agaknye berjumpa nanti..rindu kamu saudara ku.

Pada Syafie, yang sentiasa datang tidur di bilik. yang sentiasa ajak muzakarah dgn ceritakan kisah2 sahabat r.anhum yang best2. Perbualan yang sentiasa berkisar pada kehidupan akhirat..yang sentiasa ajak beriktikaf..

Nizam, yang topik muzakarahnya sentiasa ttg bidadari..hehe
Hafiz, teman bergaduh dan bergaduh...dan bergaduh..pancung memancung.

Sifu besar Haji Mokhtar..yang sentiasa mengajar ana benda yang baru. Menjaga adab dan etika sebagai seorang Da'ei. Mencorakkan pemahaman ttg ciri2 kepimpinan. Yang sentiasa memberikan tazkirah ringkas yang amat terkesan..kan ku gigit dengan geraham2

Allah...rindunya pada kalian.

Syukur alhamdulillah kerana nikmat yg Allah kurniaan pada kemanisan berukhwah.
..dan setiap nasihat yang ana selalu tanyakan.

Semoga Allah memberkati kalian.. Ameen..
Share/Bookmark

0 comments:

Katogeri



Dimanakah lagi 'kegelapan' pada jiwa yg mengenal Allah dan Rasul-Nya.

Powered by Blogger.