Simple GiFT

***********************************************



















Salam...


Kekadang tu kita boleh eratkan hubungan kekeluargaan sesama ahli family dengan pemberian hadiah. Tak semestinya hadiah yang mahal, cukup sekadar hadiah yang mudah dan senang. Boleh bagi selalu..


Macam dalam gambar tu adalah 'hasil' daripada kayu aiskrim (panggil apa ntah lah).
Sebab kadang2 tengok adik2 mengaji Quran pakai kertas lipat2 je penunjuknye..

Mudah je nak buat dia..
1) Beli aiskrim..makan sendiri atau belanja adik makan.
2) Ambil kayu aiskrim,basuh elok2..jemur bagi kering.
3) Lukis corak bentuk yang hendak di ukir.
4) Potong bahagian yang dilukis dengan pisau lipat.
5) Tulis nama adik cantik2 pada 'penunjuk' tersebut.
6) gune ayat, " Nah adik..abang buat khas utk adik'


Hehe.. cubalah :-)
Kalu tak menjadi atau diorg tak suka,korang boleh kerat jari korang..heee.

* blh juga dibuat penanda buku..



Share/Bookmark

0 comments:



Dimanakah lagi 'kegelapan' pada jiwa yg mengenal Allah dan Rasul-Nya.
Powered by Blogger.