Sang Pengaku Cinta

*************************

Sang pengaku cinta
luhurkah jiwamu
pada pengakuan mu?

Aneh...

Temukan pada ku
tanda-tanda kecintaan mu
biar ku lihat cahayanya
biar ku saksi kejernihannya

.......
Duhai sang pengaku cinta
air mataku menitis
lubuk hatiku sebak

mengapa keinginanmu
masih belum tertuju padaNya?
mengapa kehendak nafsumu
masih belum tertunduk sepenuhnya?

Sang pengaku cinta
alangkah sedihnya aku
saat kau berpaling tidak mahu
pada peluang kebaikan dihadapanmu

Sang pengaku cinta
aku membisik iman,
berusaha melonjak tanganmu
mencapai hidayah Nya
istiqomah jalan Nya.

Sang pengaku cinta..
sayu dan pilu aku
ketika nafsu menekanku
memijak-mijak bangunku
sedang kau tahu aku benar.
tidak kau bantu aku.

Sang pengaku cinta..
aku menghimpun jutaan rasa
takut dan harap pada Nya
sujud dan meratap dambakan ampunanNya.

Sang pengaku cinta,
ingin aku rasai dingin nya pelukan ibadah
sangat ku rindui hati yang syahdu berdoa
aku gembira menemani langkahmu
yang mengingatiNya sepanjang waktu.

Sang pengaku cinta
nyatakan cintamu
zahirkan ketulusanmu
sebarkan kehendakmu
pada rasa cintamu
Tuhan Yang Maha Agung.

Ahhhh..
semoga air mataku kini terhapus
pada penjara kerinduan ini.

Tetap saja ia mengalir..
..dan terus menyebut-nyebut..

Allah..Allah..Allah..
Daku rindu Allah..
Daku rindu Allah..

...sebak dan syahdu

Allah..daku rindu
pertemuan dengan Mu
yang redha pada ku..

mengakhiri lara
sang pengaku cinta

*********************

Share/Bookmark

0 comments:

Katogeri



Dimanakah lagi 'kegelapan' pada jiwa yg mengenal Allah dan Rasul-Nya.

Powered by Blogger.