Allahu ya Allah

Pucat wajahku
kelu lidah
berhati bungkam

Ya Allah..
aku takut
ketaatan yang melindungi ingkarku
pujian yang menyembunyi kehinaanku
kelalaian yang melingkari sedarku
aku takut ya Allah.

Ya Allah..
Gementar setiap sarafku
melintasi ayat neraka Mu
aku takut ya Allah..
aku takut ya Allah..

Aku takut ya Allah
kebisuan menjawab soalan barzakh Mu
padah langkah untuk lintasi sirat Mu
Mengheret tanggungan yang berat
Singkapan maksiat hadapan penghisaban Mu
aku benar-benar takut ya Allah..

Ya Allah..aku takut
namun ya Allah
diri hina
yang penuh lumpur dosa ini
sangat merindukan pertemuan denganMu
..hati ini mencintaiMu
hati ini sangat mencintaiMu

Ampuni aku ya Allah
Sucikan aku ya Allah
pilih aku ya Allah
dalam golongan pecinta Mu

amiin..amiin..amiin ya Allah.. (T_T)


Share/Bookmark

0 comments:

Katogeri



Dimanakah lagi 'kegelapan' pada jiwa yg mengenal Allah dan Rasul-Nya.

Powered by Blogger.