Si Gila Libya


Selepas Tunisia dan Mesir menjatuhkan pemimpin kuku besi mereka, semangat kebangkitan ini telah meningkat ke Libya. Mereka bangkit menentang kepimpinan Muammar Gadaffi yang telah lama menindas. Risiko kematian dibunuh tidak lagi menghalang mereka dari menuntut kebebasan daripada si gila yang telah lama berkuasa di Libya.

Dan pastinya, minyak menjadi agenda pembelaan anak Gadaffi. Perang bagi melindungi bekalan minyak?

Kegilaan Muammar Gaddafi di Libya, rela membunuh rakyatnya dari melepaskan jawatan walaupun telah berkuasa lebih 40 tahun. Dia terus membunuh dan berangan-angan tindakannya boleh membawanya kepada syahid.

Terdapat juga video berkaitan pembunuhan tenteranya yang melanggar arahan dengan tidak mahu menembak rakyat Libya. Mereka diikat dan dibunuh.
Libya: Very disturbing video showing Libyan army officers & soldiers tied up & then killed by Gaddafi & his mercenaries because they refused to open fire on civilians. Please be aware this video has footage of dead bodies. Reports are saying that Mugabe of Zimbabwe is sending mercenaries & commandos to help Gaddafi. from We are Khaled Said
Video kekejaman ini = link video(ditapis)

Juga video berkaitan pengebumian beramai-ramai mangsa 'kegilaannya'.
Sorry. Another distressing video. Mass burial of victims killed by Gaddafi & his mecenaries in Libya. from We are Khaled Said
Video = link video

Fatwa Al-Qaradawi sudah cukup membuktikan seriusnya kenyataan Gaddafi.

Kebangkitan demi kebangkitan ini telah membuka kesedaran kepada umat betapa selama ini tahap kepedulian kita kepada nasib saudara seagama kita. Rentetan sejarah kini dirujuk untuk melihat bentuk penindasan yang telah berlaku.

p/s:
info dari aljazeera menyatakan askar-askar upahan Gaddafi mengambil dadah dan minum arak sebelum keluar menembak rakyat yang melakukan protes.

Share/Bookmark

0 comments:

Katogeri



Dimanakah lagi 'kegelapan' pada jiwa yg mengenal Allah dan Rasul-Nya.

Powered by Blogger.