Mahabbah


Mahabbah..

Kalam mutiara daripada Al Habib Ali Al Jifri sangat mendamaikan. Beberapa siri tazdkirah darinya seringkali membuatkan hati bergetar dan mata menangis.

Bila mengikuti ucapan pembukaannya berkaitan mahabbah, dikisahkan sejarah Junjungan Mulia Rasulullah SAW bersama pelepah tamar yang menangis bila Baginda SAW berpindah ke mimbar baru, unta yang mengadu tidak dilayan dengan sepatutnya. Allahu ya Allah, sungguh menusuk hati kasih sayang Rasulullah SAW terhadap makhlukNya.

Begitu juga siri temubual TV bersamanya, gambarannya terhadap ciri fizikal Rasulullah SAW menurut hadith sahih sangat menggamit kerinduan pada Rasulullah SAW.

Dan juga mutiara kata dari ulama' yang lain. Sebagai peringatan bagi mereka yang mahu berfikir.

---------------------------
Untuk menukil rasa kasih dan cinta, diri kaku untuk menaip. Lidah kelu untuk berkata. Hati bergetar menafsir sejarah para pecinta-Nya. Bergenang air mata akan kesyahduan, keindahan sebuah CINTA yang tak terungkap.

Kerinduan yang tidak mampu dihitung hari.
Kemesraan yang sangat menagih harap.
Kasih yang panjang,tiada putus.

Cintailah Rasulullah, amal sunnahnya, cambahkan akhlaknya, dan bersama dalam jalan cintanya...maka akan terkesan menjadi hati seorang perindu, pecinta Allah Yang Maha Pengasih.

Allahumma ya Allah.....


Share/Bookmark

0 comments:



Dimanakah lagi 'kegelapan' pada jiwa yg mengenal Allah dan Rasul-Nya.
Powered by Blogger.