Mesyuarat,Istikharah,Tawakkal























Salam.

Tidak rugi orang yang bermesyuarat, tidak menyesal orang yang beristikharah.

Setelah bermesyuarat dengan teman-teman dan family, akhirnya ana berkeputusan untuk fokus pada bidang perniagaan penawar madu dan habbahtus sawda dan keperluan barangan harian halal. Extra nak buat takaful ikhlas dgn medical card. Minyak zaitun dan cuka kurma. Kismis. Bekam dan kursus bekam. Khidmat pemeriksaan kesihatan percuma rumah ke rumah.

Alhamdulillah, walaupun cuma sebuah ruang kedai yang kecil, kami mula mengamalkan sistem mesyuarat setiap pagi untuk menyelaras tugas harian. hm...esok kena tugas housekeeping.

Permulaan berniaga memang memerlukan pengorbanan. Dengan dorongan teman-teman, insya Allah ana akan istiqomah. Lagipula, alhamdulillah timbul minat dalam bidang rawatan dan khidmat masyarakat ni. Kena amik jurusan kedoktoran ni dulu-dulu..huhu

Bila lihat pesakit yang kita rawat sembuh satu persatu, rasa syukur amat2. Seakan kita pula yang lebih gembira dari si pesakit..huhu. Sujud syukur pada Allah azzawajalla. Dengan kasih sayang-Nya yang telah Allah zahirkan kepada kita semua.

Syukur...syukur..syukur..

Allah Maha Penyembuh. Yang menyembuhkan segala sesuatu hanyalah Allah SWT. Tiada kuasa menyembuh segala perubatan dan penawar tanpa izin dari Allah.

Alhamdulillah.
Share/Bookmark

0 comments:

Katogeri



Dimanakah lagi 'kegelapan' pada jiwa yg mengenal Allah dan Rasul-Nya.

Powered by Blogger.